پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226138
دستگيري دو نفر از مديران گروه‌ها و کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي موبايلي در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1395/06/07 17:26:09
نمایش : 1069
فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري گفت: دو نفراز فعالين سايبري استان درحوزه انتشار مطالب مبتذل با صفحات مختلف ،توسط فرماندهي کنترل و امنيت و سايبري اطلاعات سپاه استان دستگير و جهت سير مراحل پرونده به مرجع قضايي معرفي گرديد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار سردار رضا محمدسليماني فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري در مصاحبه اختصاصي با جهانبين نيوز؛ ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و اوج ازخودگذشتگي و ايثار اين بزرگواران اظهار کرد: براساس گزارش رسيده و اشراف اطلاعاتي مجموعه سپاه، خصوصا سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) در حوزه فضاي مجازي برخي از کانال‌ها و گروه‌هايي که اقدام به نشر مطالب غيراخلاقي و ضداسلامي کردند شناسايي شدند.

وي با بيان اينکه اقدامات در حوزه فضاي مجازي و مباحث امنيتي و اخلاقي از چند ماه پيش آغاز شد ادامه داد: در اين مدت ۳۵ کانال و گروه متخلف شناسايي و اقدامات لازم در اين زمينه صورت گرفت.

فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري با اشاره به سخن مقام معظم رهبري در خصوص جذب حداکثري و دفع حداقلي و لزوم حفظ آبروي افراد تاکيد کرد: در اين راستا دو نفر از افرادي را که به نشر مطالب مبتذل و خلاف مباني اسلامي اقدام و مبادرت به ساخت کانال‌هايي با ۷۰۰ هزار عضو در کشور کرده بودند دستگير و تحويل مسئول‌هاي قضايي شدند.

محمدسليماني با اشاره به اينکه در برخي از موارد اين کانال‌ها تا ۱.۵ ميليون دنبال‌کننده داشتند و در بسترهاي مختلف فعاليت داشتند افزود: اين تعداد مخاطب مربوط به کل کشور بوده که در اين کانال‌ها عضويت داشتند.

وي به فعاليت اين سازندگان در اينستاگرام در حوزه فعاليت صنوف با ۵ هزار دنبال‌کننده و مخاطب، مدلينگ و انتشار محتواي غيراخلاقي، واتس آپ با ۷۰۰ هزار مخاطب، کانال‌هاي تلگرامي انتشاردهنده محتواي غيراخلاقي با ۵ هزار مخاطب اشاره و بيان داشت: گردانندگان اين صفحات دفترهايي براي فعاليت خود داشتند و از اين دفاتر اين کانال‌ها را رهبري مي‌کردند که با اقدام خوب سپاه مسدود شدند.

فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) تاکيد کرد: در مرحله نخست اقدامات بيشتر بر آگاه‌سازي و متنبه کردن افراد بود چون در اين راستا بري از افراد فريب خورده که بعد از شناسايي و دريافت تعهد از آن‌ها آزاد شدند.

وي مرحله دوم اقدامات در اين زمينه را هماهنگي و صدور دستور مقام قضايي دانست که طي آن افراد تحت تعقيب احضرار و بازداشت شدند اضافه کرد: مردم مي‌توانند از طريق مراکز اطلاعات، نيروي انتظامي و مراکز سپاه و بسيج کانال‌هاي ضداخلاقي و ضداسلامي را معرفي کنند.

سردار محمدسليماني به مردم و به‌ويژه جوانان و خانواده‌ها توصيه کرد به هيچ عنوان وارد کانال‌ها با عناوين فريبنده نشوند چون اين کانال‌ها قصد اغفال جوانان را دارند.

وي در ادامه تاکيد کرد: بايد از کانال‌هاي اجتماعي استفاده‌هاي حساب‌شده صورت بگيرد چون اين فضا مانند تيغ دولبه عمل مي‌کند و دشمن از اين ظرفيت در جهات پيشبرد اهداف جنگ نرم درحال بهره‌گيري است و سرمايه‌گذاري زيادي در اين راستا صورت گرفته که لازم است با مراقبت دشمن را از رسيدن به اهدافش باز داريم.


 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html